Tuesday, March 3, 2009

OMBAK LAUT CHINA SELATAN


Di tepian pantai ini aku berdiri kaku
Tepian pantai Laut China Selatan yang dirindu

Disini tersimpan seribu memori dahulu
Suasana sepi sebegini menggamit kenangan itu
Terasa bagaikan aku kembali ke saat dan detik ia berlalu
Pada zaman silamku..

Di pantai ini aku meniti kedewasaan ku
Di sini aku belajar tentang kehidupan yang tidak menentu
Di sini aku mengatur jalan hidup yang berliku
Disini tersemai segala tentang aku
Laut China Selatan saksi onak liku hidupku

Aku masih lagi berdiri kaku
Angin Laut China Selatan membuai anganku
Ia datang menyapa dan berlalu
Tiupan bayu yang sentiasa di ingatanku

Puputan bayu pernah bisikkan kata rindu
Puputan bayu jugalah yang membawa perkhabaran rindu

Cinta ku pernah berputik disini
Cinta ku pernah berbunga di disini
Memberikan aku kenangan indah semusim dulu
Semusim taman cinta di padang salju
Begitu sukar ujian hidupku

Hari berlalu merawat luka nan pilu
Pengalaman mengubah diriku
Kesakitan mendewasakan hidupku
Kepahitan mematang fikiranku
Kini aku lebih tabah dari dahulu

Memori cinta semalam hilang di angin lalu
Memori suka duka kau dan aku
Karam lah aku di lautan pilu

Laut China Selatan dahulu dihampar baldu
Walaupun hamparan itu aku luka dipalu

Laut China Selatan masih lagi di pupuk bayu
Walaupun tepian ini pernah aku terkulai layu

Laut China Selatan masih bergelora seperti dahulu
Biar telah terkubur cintaku disitu

Ini epilog kehidupan disulami cinta yang pilu
Pengakhiranya adalah sendu

Nama kita yang ku ukirkan dulu
Masih lagi bersama kalbu
Kini ia menjadi mercu
Sebuah cinta yang kecundang buntu
Dihadapan Laut China Selatan yang dulu..

No comments:

Post a Comment